ігри

ІСТОРІЯ СЕРІЇ FIVE NIGHTS AT FREDDY’S 1

ІСТОРІЯ СЕРІЇ FIVE NIGHTS AT FREDDY’S 1

ЧАСТИНА 1. FIVE NIGHTS AT FREDDY’S

Історія серії Five nights at Freddy's. Частина 1. Five nights at Freddy's

Пройшло вже сім років з моменту, як світ вперше занурився в таємниці піцерії «У Фредді Фазбера», і як розповіли про вбивства дітей, одержимих аніматроніках, загадковий укус 87. Автор гри Скотт Коутон навіть не припускав, наскільки популярний продукт був ним створений і яке збереться навколо нього величезна фан-спільнота. За весь цей час вийшло 10 ігор, близько 12 книг, три офіційні комікси, а також анонсований фільм. Серія зазнала багатьох змін. Якоїсь миті сам розробник заплутався в павутинні сюжету ігор і вибрав не найвірніший напрямок. Настав час повернутися до витоків гри і розповісти про те, з чого почалася історія серії Five nights at Freddy’s.

          Історія створення FIVE NIGHTS AT FREDDY’S

Починалося все у місті Х’юстон у квартирці Скотта Коутона – розробника інді-ігор. Розпочав Скотт свою діяльність у сфері відеоігор у 1990-х роках. Його першим проектом став Doofas 1994 року, про який не чув майже ніхто, і являла собою криво намальовану 2д адвенчуру. Перші ігри, що офіційно публікуються Скоттом, стали з’являтися в 2000-ті. Найбільш ранньою з них є RPG Max, випущена у 2002 році.

ДИНОЗАВРИК DOOFAS З ОДНОЙМЕННОЇ ГРИ
Історія серії Five nights at Freddy's. Частина 1. Five nights at Freddy's

Згодом Скотт Коутон вступив у групу Hope Animation, що займається створенням ігор та мультфільмів для дітей за тематикою християнства. 19 березня 2007 року Скотт розмістив на своєму YouTube-каналі першу з 8 частин анімаційного фільму “Подорож Пілігрима”, засновану на книзі Джона Баньяна “Подорож Пілігрима в Небесну Країну”. Двома роками раніше фільм випускався виключно на DVD-дисках та особливого успіху не здобув.

ПОСТЕР МУЛЬТФІЛЬМУ “ПОДОРОЖ ПАЛОМНИКА”
Історія серії Five nights at Freddy's. Частина 1. Five nights at Freddy's

Пізніше Скотт Коутон випустив багато ігор, багато з яких, особливо Chipper and Sons Lumber Co., були розкритиковані громадськістю. Люди скаржилися на анімації та моделі персонажів, які нагадували їм лякаючих «аніматронних тварин», а критик Джим Стерлінг назвав гру жахливою.

ФРАГМЕНТ ІЗ ГРИ CHIPPER AND SONS LUMBER CO.
Історія серії Five nights at Freddy's. Частина 1. Five nights at Freddy's

Негативні відгуки змусили розробника піти в глибоку депресію і замислитися над зміною професії, проте перед відходом зі сфери розробки він вирішив спробувати щастя. Випустити свою останню гру, яка б кардинально відрізнялася від інших. Так аніматронні рухи персонажів попередніх ігор, що не сподобалися критикам, надихнули Скотта. І у 2014 році інді-розробник почав робити свою хорор-гру. Він розпочав компанію зі збору коштів, щоправда, отримав рівно нуль доларів. Тому довелося створювати гру на основі власної мотивації.

Скотт знаходив натхнення у спогадах про ресторани з аніматорами свого дитинства. Такими були Chuck E. Cheese’s та ShowBiz Pizza Place. У цих ресторанах так само, як і у грі, аніматроніки виступали для людей. Співали пісеньки та розважали дітей.
Як зізнається в майбутньому сам Скотт, імена для аніматроніків були лише прізвиськами на момент роботи над грою. Але тимчасові імена так прижилися, що він вирішив їх залишити. До речі, йому снилися кошмари, де за ним приходили аніматронні монстри. Думаю, ця деталь теж зіграла на підсумковій версії товару.

Як говорив Скотт в інтерв’ю з ютубером Dawko, дизайн оригінальних персонажів прийшов йому на думку відразу. Проблема була лише із четвертим аніматроником. Був варіант вовка, бобра та лисиці. Зрештою виграв останній образ.

13 червня 2014 року в Steam Greenlight була опублікована новина про створення незвичайного survival horror під назвою Five nights at Freddy’s, а потім наступного дня вийшов трейлер, який залучив громадськість. Ну, а після виходу демо-версії гра набула за короткий термін величезної популярності. І вже 8 серпня на сайті Desura гра побачила світ.

ТРЕЙЛЕР ІГРИ

Після виходу гри, реакція ігрового загалу перевершила всі очікування, але докладніше про це трохи пізніше. А поки що перейдемо до сюжету гри.

          Основний сюжет

Починається все з того, що головний герой на ім’я Майк Шмідт (його ім’я ми дізнаємося наприкінці гри) знаходить у газеті оголошення «Потрібен співробітник». У ньому йдеться про те, що у Freddy Fazbear’s Pizza потрібен охоронець для роботи в нічну зміну з 0:00 до 6:00 ранку.
До його обов’язків входить: спостереження за зображенням камер, охорона обладнання та аніматроників. Оплата пропонується дуже скромна: 120 доларів на тиждень. Також згадується, що компанія не несе відповідальності за травми та розчленування. Дуже … дивне попередження для охоронця піцерії. Але до цього ми повернемося згодом.

ОБ’ЯВА В ГАЗЕТІ
Історія серії Five nights at Freddy's. Частина 1. Five nights at Freddy's

Майк опиняється у своєму офісі, де з оточення лише стіл, на якому стоять безліч телевізорів та вентилятор, плакати та малюнки дітей на стіні та дві двері праворуч та ліворуч. Шмідту доведеться просидіти у цьому закладі п’ять ночей, перш ніж отримає зарплату. А на початку кожної ночі йому буде дзвонити якийсь телефонний хлопець або Phone guy (Фон гай), через якого ми і дізнаватимемося основний сюжет гри.

ОФІС ОХОРОНЦЯ
Історія серії Five nights at Freddy's. Частина 1. Five nights at Freddy's

  Ніч 1
  У першу ніч ми дізнаємося, що Фон гай працював у цьому офісі до нас і на момент запису цих дзвінків закінчує свою зміну. Говорить нам про те, що нам нема чого тут турбуватися і наполягає на зосередженні нашої зміни. Далі Фон гай зачитує нам вітання від компанії:

«Ласкаво просимо в Freddy Fazbear’s Pizza, чарівне місце для дітей та дорослих, де фантазії та веселощі стають дійсністю. Freddy Fazbear’s Pizza не несе відповідальності за шкоду, заподіяну майну або особистості. Після виявлення того, що сталася смерть або травма, звіт про зникнення буде подано протягом 90 днів, або як тільки майно та приміщення будуть ретельно очищені та вибілені, а килими замінені…»

Все це справді звучить дивно і страшно. Вже вдруге компанія дає зрозуміти, що робота не безпечна. Але Фон гай, як і раніше, просить нас не турбуватися.
Далі телефонний хлопець розповідає про головний атрибут піцерії – аніматроніків. Він зауважує, що роботи стають трохи дивними вночі, за що їх зовсім не звинувачує.

«… Якби я був змушений співати одні й ті ж тупі пісні протягом 20 років, та ще й жодного разу не приймати ванну, я, напевно, теж був би дратівливим уночі…»

КАМЕРА 1А. АНІМАТРОНІКИ НА СЦЕНІ
Історія серії Five nights at Freddy's. Частина 1. Five nights at Freddy's

Фон гай виправдовує їхню дивність так, ніби вони живі розумні істоти. Сама ж дивина полягає в тому, що аніматроніки ходять уночі по всій піцерії. Компанія спеціально залишає їх у режимі вільного пересування, тому що їхні сервоприводи заблокуються, якщо їх довго не вмикати. Маскоти ресторану раніше могли ходити і вдень, доки не стався Укус «87», після якого людина залишилася без лобової частки мозку. До цього укусу повернемося згодом.

Далі телефонний хлопець розповідає про головну проблему цієї роботи. Справа в тому, що аніматроніки, побачивши охоронця в неробочий час, не впізнають у ньому людину. Замість нього вони побачать залізний ендоскелет без костюма та спробують насильно засунути охоронця у костюм Фредді Фазбера. Все було б не так погано, якби костюми були малі для людини і не були заповнені всякими балками проводами і так далі. Особливо у лицьовій області. Тому дії маскотів призведуть до загибелі охоронця.

«…Е-е, єдина частина тебе, яка, швидше за все, побачить знову денне світло, буде твоїми очними яблуками та зубами, що вискочать із лицьової частини маски, хех».

ЛЮДИНА ВСЕРЕДИНІ КОСТЮМ
Історія серії Five nights at Freddy's. Частина 1. Five nights at Freddy's

Тепер зрозуміло, про що йшлося в газеті та привітанні. Робота в цьому місці – смертельний вирок. Наприкінці запису Фон гай каже не впадати у відчай, адже перший день буде «бризом». Також нагадує про економію електроенергії, адже вона не є вічною. А потім прощається.

Успішно відсидівши першу ніч, зачиняючи двері, щоб не проникли всередину аніматроніки, Майк повертається додому, щоб повернутися наступного дня на свою нову роботу. Незрозуміло лише одне — чому Майк не звільниться з роботи, знаючи, наскільки вона небезпечна.

  Ніч 2
  Приступаючи до чергування, нам знову дзвонить Фон гай, де вітає нас з успішною зміною в першу ніч. Далі він розповідає, що Фредді та його друзі, як правило, стають активнішими впродовж тижня. Радить перевіряти камери на всяк випадок, поки він каже, щоб переконатися, що все на місці.

Телефонний хлопець зауважує, що Фредді рідко сходить зі сцени і стає активним у темряві. Ще одна причина того, що треба заощаджувати електрику. Цього разу Фон гай докладніше розповідає, як нам захищатись від персонажів піцерії, згадує про включення світла та закриття дверей. Адже у нас буде лише кілька секунд, перш ніж аніматроніки дістануться нас. Знову ж таки телефонний хлопець просить не турбуватися про це.

АНІМАТРОННИК ЗА ДВЕРИМА
Історія серії Five nights at Freddy's. Частина 1. Five nights at Freddy's

Під кінець запису Фон гай згадує ще одного персонажа, який знаходиться у Піратській бухті. Радить нам частіше спостерігати за ним камерами. Так він стає менш активним.

«…Я припускаю, що йому не подобається, коли його спостерігають. Я не знаю. У будь-якому разі я впевнений, що в тебе все буде під контролем».

ПІРАТСЬКА БУХТА
Історія серії Five nights at Freddy's. Частина 1. Five nights at Freddy's

Ну а потім телефонний хлопець прощається з нами.

  Ніч 3
  Третьої ночі Фон гай знову вітає нас з успішно виконаною роботою. Каже, більшість людей не протрималися так довго. Звичайно, він має на увазі зміну роботи, а не загибель від рук аніматронних звірів. Він намагатиметься не займати надто багато часу, щоб ми не опинилися в небезпеці.
Тому цієї ночі розповідає не дуже багато інформації. Лише одну ідею:

«…Гей, послухай, у мене є ідея: якщо тебе зловлять, і ти захочеш уникнути виживання в костюмі Фредді, е-е-е, спробуй прикинутись мертвим! Ти знаєш, притихнути…»

У такому разі Фон гай припускає, що аніматроніки можуть подумати, що охоронець не ендоскелет, а порожній костюм. Але тоді вони можуть спробувати натягнути людину на ендоскелет, що буде набагато болючішим.

В черговий раз стає зрозуміло, що бути спійманим аніматроніком означає померти у муках. І немає іншого спасіння, крім як зачиняти двері перед ними. Наприкінці запису телефонний хлопець вкотре прощається з нами.

  Ніч 4
  Четверта ніч стає фатальною для Фон-гаю. На початку запису дзвінка говорить про те, що завтра може і не бути, щоб відправити Майку повідомлення. На тлі запису ми чуємо стукіт у двері. Для телефонного хлопця четверта ніч видалася поганою. І він радий, що записував ці повідомлення нам.

Також він просить зробити йому ласку: перевірити один із костюмів у приміщенні поруч зі сценою, адже йому завжди було цікаво, що перебуває у цих «порожніх головах». Далі, як чутно за записом, він гине від рук аніматроників.

«…Е-е-е, м-м-м-мне завжди було цікаво, що у цих порожніх головах на задньому плані. *марш Тореадора (мелодія Фредді)*.
Ти знаєш … * Зітхання * О, ні – * Скрімер аніматроніка * ».

Проживши четверту ніч, Майк знову повертається додому.

  Останні ночі
  На п’яту ніч нам знову дзвонять в офіс. На записі замість Фон-гаю ми чуємо спотворений голос, імовірно голос Фредді. Запис є реверсованим та прискореним читанням уривка з Автобіографії Йоги.

ПЕРЕКЛАД ДЗВІНКА

  (Пропущено: Сер,) це сумно, що масовий розвиток сільського господарства не прискорився до повного використання ваших чудових механізмів. Хіба не було б легше використати деякі з них у швидких лабораторних експериментах, щоб вказати на вплив різних видів добрив на зростання рослин?

Ви маєте рацію. Численне використання (пропущено: бази інструментів) буде зроблено майбутніми поколіннями. Вчений рідко отримує одночасну винагороду; Достатньо отримати радість творця (пропущено: багато обслуговування).

(Уривки статичного крику)

 

ДЗВІНОК НА П’ЯТУ НІЧ

Цієї ночі аніматроніки активні на повну потужність, але головному герою все-таки вдається дожити до 6 ранку.

Наприкінці зміни ми отримуємо довгоочікуваний чек із зарплатою в 120 доларів, як і йшлося в газеті, де ми й дізнаємося вперше ім’я головного героя. Компанія вітає нас із гарною роботою та бажає побачити нас наступного тижня.

ЧЕК НАПРИКІНЦІ П’ЯТОЇ НОЧІ
Історія серії Five nights at Freddy's. Частина 1. Five nights at Freddy's

А після проходження сьомої Майку вручають повістку про звільнення. Причини: маніпуляції з аніматроніками, загальний непрофесіоналізм та запах. Маніпуляції? Запах? Досить дивні причини звільнення з роботи.

ПОВІСТКА ПРО ЗВІЛЬНЕННЯ
Історія серії Five nights at Freddy's. Частина 1. Five nights at Freddy's

На цьому і закінчується основний сюжет гри… Ну, чи майже закінчується. Але поки що давайте подивимося на геймплей та персонажів, з якими нас знайомлять у грі.

          Геймплей

  Двигун
  Fnaf це гра в жанрі survival horror з елементами point-and-click. Зроблена вона була на простенькому движку Clickteam Fusion 2.5, а для моделювання та візуалізації 3D-графіки Скотт використовував Autodesk 3Ds Max.
Ось кілька прикладів роботи Скотта з персонажами у 3Ds Max

МОДЕЛЬ ФОКСІ
Історія серії Five nights at Freddy's. Частина 1. Five nights at Freddy's
МОДЕЛЬ ФРЕДДІ
Історія серії Five nights at Freddy's. Частина 1. Five nights at Freddy's

Вся ж анімація у грі зроблена у вигляді гіф картинок (скрімери, вентилятор і т. д.)

  Геймплей
  Гравець керує нічним охоронцем (Майком Шмідтом) і повинен просидіти 5 ночей з півночі до шостої ранку. Одна ніч грає 8 хвилин 36 секунд реального часу.

Ми не можемо ходити чи всіляко пересуватися, а лише повертатися за допомогою мишки вправо та вліво. З предметів взаємодії є тільки планшет з камерами відеоспостереження та кнопки біля дверей: верхня (червона) зачиняє та відчиняє двері, нижня (біла) підсвічує коридор за дверима.

ЛІВІ ДВЕРІ
Історія серії Five nights at Freddy's. Частина 1. Five nights at Freddy's

Відкривши планшет, навівши курсором на прямокутник у нижній частині екрана, гравцеві відкриваються камери, розташовані по всій піцерії. Вони дають повний огляд того, що відбувається у закладі. Не працює лише одна – камера 6, в якій знаходиться кухня. Тут ми чуємо лише звуки без жодного відеозображення. Але час від часу самі аніматроніки можуть відключати на час камери, що додає додаткову складність до проходження.

КАМЕРИ
Історія серії Five nights at Freddy's. Частина 1. Five nights at Freddy's
КАМЕРА 6. КУХНЯ
Історія серії Five nights at Freddy's. Частина 1. Five nights at Freddy's

Головним же захистом від аніматроніків є двері. Досить просто закрити двері, коли маскот буде поруч, і дочекатися його догляду.
Якщо ж не встигнути вчасно зачинити двері, то на нас нападе аніматронник у вигляді скрімера. Скримери є основними елементами пугалок у грі.

СКРІМЕР БОННІ
Історія серії Five nights at Freddy's. Частина 1. Five nights at Freddy's

Здавалося б, можна просто закрити всі двері та досидіти до кінця ночі. Але тут ми переходимо ще до одного ключового моменту гри електроенергії.

На початку кожної ночі гравець матиме 99% енергії. І протягом ночі вона витрачатиметься. Наскільки швидко залежить від дій гравця.

У лівому кутку екрана є лічильник енергії, що складається з кількох смуг. Кожна дія, чи це підняття планшета, підсвічування коридору або закриття дверей, додає одну смужку до лічильника. Навіть якщо ми нічого не робитимемо, горітиме одна смуга лічильника.

ЛІЧИЛЬНИК ЕНЕРГІЇ
Історія серії Five nights at Freddy's. Частина 1. Five nights at Freddy's

Чим більше смужок, тим більше енергії за годину ми витрачаємо. Одна смуга витрачає 9% енергії на годину, дві – 18%, три – 27, і чотири вже 36. Тому гравцеві вигідно якомога рідше користуватися дверима. Якщо ж енергія закінчиться, весь світ у будівлі вимкнеться, а в отворі лівих дверей з’явиться Фредді Фазбер, який почне грати “Марш Тореодора”. І коли закінчиться мелодія, він нападе на нас скримером.

ФРЕДДІ У ДВЕРНОМУ ОТВОРІ
Історія серії Five nights at Freddy's. Частина 1. Five nights at Freddy's

З першої до шостої ночі механіка гри особливо не змінюється. Відмінності є лише на сьому «Свою ніч». Перед початком цього рівня гравець сам може настроїти поведінку аніматроніків, їхній AI рівень. Налаштовується він від 0 до 20. Де 0 це зовсім неактивний, а 20 активний на повну котушку.

МЕНЮ ПЕРЕД «СВОЄЇ НОЧІ»
Історія серії Five nights at Freddy's. Частина 1. Five nights at Freddy's

Ось усі основні елементи геймплею гри. Давайте перейдемо до основних антагоністів – аніматронік. Адже до кожного з них потрібний свій підхід.

          Персонажі

Фредді Фазбер

Історія серії Five nights at Freddy's. Частина 1. Five nights at Freddy's

  Почнемо, звісно, ​​із символу гри — Фредді Фазбера. Є вокалістом у групі роботів-тварини. Аніматронік же є антропоморфним ведмедем брудного світло-коричневого з рудуватим відтінком забарвлення. Носить чорні краватку-метелика та циліндр; у правій руці тримає мікрофон.

Збільшивши зображення його морди, можна розглянути відбиток п’ятірні над його правим оком і ще одну мітку (можливо, це також відбиток долоні) на нижній частині його щелепи.

ВІДБИТОК НА ОБЛИЧЧІ ФРЕДДІ
Історія серії Five nights at Freddy's. Частина 1. Five nights at Freddy's

Переміщується аніматронік за такою траєкторією: Концертна сцена → Обідня зала → Туалети → Кухня → Східний Коридор → Кут Східного Коридору → Офіс. Фредді рухається вельми передбачуваним маршрутом, але його важко помітити на зображеннях з камер, тому що він зазвичай тримається в тіні. Найпростіше виявити Фредді, помітивши його очі, що світяться.

ФРЕДДІ НА КАМЕРІ 7. ТУАЛЕТИ
Історія серії Five nights at Freddy's. Частина 1. Five nights at Freddy's

До третьої ночі він зовсім неактивний і приходить лише тоді, коли закінчується енергія. Протягом гри можна почути його сміх, який означатиме його пересування піцерією.

На відміну від інших аніматроніків, його не буде видно у дверях, коли він підійде до офісу. Побачити його перед нападом можна лише на камері 4В. Закривати в такому випадку слід правих дверей.

ФРЕДДІ НА КАМЕРІ 4В
Історія серії Five nights at Freddy's. Частина 1. Five nights at Freddy's

Бонні

Історія серії Five nights at Freddy's. Частина 1. Five nights at Freddy's

  Ну а перший персонаж, з яким стикається гравець, є Бонні. Є гітаристом групи роботів-тварини. Він є антропоморфного кролика брудно-синього забарвлення. Носить червону краватку-метелика; у руках тримає червону електрогітару.

Переміщається аніматронік найдовшою траєкторією: Концертна сцена → Обідній зал → Приміщення поруч зі сценою → Кладова → Західний Коридор → Кут Східного Коридору → Офіс. Бонні пересувається набагато швидше за інших персонажів. На камерах помітити його не складає особливих труднощів.

БОННІ НА КАМЕРІ 2В
Історія серії Five nights at Freddy's. Частина 1. Five nights at Freddy's

Бонні починає бути активним з першої ж ночі. У міру його пересування будуть чути важкі кроки та хрипкі стогін.
Підходить він до лівих дверей. Перед нападом його можна побачити у дверях, якщо підсвітити лівий коридор. Також можна побачити його тінь у вікні біля дверей. Якщо вчасно не помітити його, перестануть працювати кнопки закриття дверей і включення світла. І коли гравець підніме планшет, Бонні нападе на нього.

БОННІ У ДВЕРНОМУ ОТВОРІ
Історія серії Five nights at Freddy's. Частина 1. Five nights at Freddy's

дядько

Історія серії Five nights at Freddy's. Частина 1. Five nights at Freddy's

  Другим персонажем, з яким стикається гравець, є Чіка. Є бек-вокалісткою групи роботів-тварини. Є антропоморфною куркою жовтого забарвлення з помаранчевим дзьобом і маджентовими очима. На грудях носить слинявчик із написом «ДАВАЙТЕ Є!!!». У руках тримає кексик із очима.

Переміщається тільки праворуч ресторану: Концертна сцена → Обідній зал → Кухня → Туалети → Східний коридор → Кут східного коридору → Офіс. Пересувається повільніше, ніж Бонні. Також легко побачити на камерах.

ДЯДЬКО НА КАМЕРУ 4В
Історія серії Five nights at Freddy's. Частина 1. Five nights at Freddy's

Чика активна під кінець першої ночі. У міру свого пересування вона так само, як і Бонні, видаватиме хрипкі стогін, будуть чути її кроки. Перебуваючи на кухні, вона гримітиме посудом.
Підходить вона до правих дверей. Перед нападом можна побачити її у вікні, якщо увімкнути підсвічування. Так само, як і у випадку з Бонні, може ламати кнопки дверей.

ЧИКА У ДВЕРНОМУ ОТВОРІ
Історія серії Five nights at Freddy's. Частина 1. Five nights at Freddy's

Фокси

Історія серії Five nights at Freddy's. Частина 1. Five nights at Freddy's

Головний улюбленець дітей – Фоксі пірат. Єдиний аніматронік із компанії, який знаходиться не на головній сцені. Виступаючи на окремій сцені, Фоксі розважав відвідувачів окремо від основної трійки, проте через пошкодження його перестали використовувати в виставах. Перед його бухтою стоїть табличка:

  – Вибачте! – Вийшов з ладу”.

Являє собою вогняно-рудий лис з жовтими очима і витягнутою мордою. Одне його око закрите пов’язкою, яка часто піднімається і опускається, а замість правого пензля у нього гачок. Вигляд у Фоксі пошарпаний, у дірах костюма видно ендоскелет.

Переміщається за такими локаціями: Піратська бухта → Західний коридор → Кут Західного коридору → Офіс. Основний час сидить у Піратській бухті.

ФОКСИ НА КАМЕРІ 1С. ПІРАТСЬКА БУХТА
Історія серії Five nights at Freddy's. Частина 1. Five nights at Freddy's

Фоксі стає активним з другої ночі. Гравцю необхідно спостерігати за ним на камері 1С, щоб той не виліз зі своєї бухти. Чим частіше за ним стежити, тим повільніше він відкриватиме свої лаштунки. Якщо ж він повністю виліз із Піратської бухти, то гравцеві необхідно закрити ліві двері, тому що в цей момент Фоксі вже біжить до офісу. На цей момент його можна побачити на камері 2А.

ФОКСИ БІЖИТЬ НА КАМЕРІ 2А
Історія серії Five nights at Freddy's. Частина 1. Five nights at Freddy's

Коли Фоксі добігає до дверей, робить кілька стуків. Після цього гравець втрачає певну кількість енергії. Вперше 1%, вдруге 6%, і так щоразу на 5 відсотків більше.

Золотий Фредді

Історія серії Five nights at Freddy's. Частина 1. Five nights at Freddy's

  Найзагадковіший персонаж гри. Є антропоморфним ведмедем жовтого забарвлення. Знаходиться весь час у сидячому положенні, тому що всередині немає ендоскелета.
З’являється в офісі, якщо на камері 2В замість постера з зображеним Фредді з’явиться обличчя Золотого ведмедя.

ОБЛИЧЧЯ ЗОЛТОГО ФРЕДДІ НА КАМЕРІ 2В
Історія серії Five nights at Freddy's. Частина 1. Five nights at Freddy's

  Коли Золотий Фредді з’являється в офісі, гравцеві необхідно відразу підняти планшет. А якщо ні, то золотий ведмідь нападе на гравця, після чого гра несподівано вилітає. Швидше за все, є примарою або містичною сутністю, оскільки може з’явитися в офісі, навіть якщо зачинені всі двері.

ЗОЛОТИЙ ФРЕДДІ В ОФІСІ
Історія серії Five nights at Freddy's. Частина 1. Five nights at Freddy's
СКРИМЕР ЗОЛОТОГО ФРЕДДІ
Історія серії Five nights at Freddy's. Частина 1. Five nights at Freddy's

Майк Шмідт

Історія серії Five nights at Freddy's. Частина 1. Five nights at Freddy's

  Крім аніматроніків у грі є й люди. Майк Шмідт – головний герой першої частини гри. Про нього майже нічого невідомо. Ми не знаємо, ким він був до подій у піцерії, ким працював раніше. Ми навіть не знаємо його подальшої долі. Є, мабуть, одним із найзагадковіших персонажів гри.

Фон гай

Історія серії Five nights at Freddy's. Частина 1. Five nights at Freddy's

  Головний гід гравця протягом усієї гри. Про нього відомо трохи більше, ніж про Майку. Відомо, що працював охоронцем до головного героя. При цьому невідомо, як давно він працював. Адже запис його дзвінків могли слухати і попередні охоронці. На четверту ніч імовірно гине від рук аніматроніків.

Персонажів небагато, але вони гармонійно вписуються у спільну історію. Адже основний сюжет гри – це далеко не вся історія.

          Прихована історія

Серія FNaF насамперед знаменита своїми секретами та таємницями, які приховані у самому серці піцерії. Приховану історію можна дізнатись, якщо уважно вивчати локації гри. Офіційно достовірної історії ніколи не було, а весь сюжет “Five nights at Freddy’s” будується на теоріях фанатів. Розглянемо найцікавіші.

УВАГА! Я розглядаю теорії, які були актуальними лише на момент виходу першої частини гри.

Спочатку з’ясуємо, в якому році відбуваються події першої частини гри? Прямої дати нам не надається, тому що в чеку з виплатою за нічну зміну замість року вказано два хрестики.

ДАТА ВИПЛАТИ ЧЕКА
Історія серії Five nights at Freddy's. Частина 1. Five nights at Freddy's

Але завдяки сумі, яку Майк отримує протягом тижня, можна з’ясувати точний рік. Звіривши зарплату у грі із середньою зарплатою охоронця у США можна дізнатися, що приблизно таку саму зарплату люди отримували у 1993 році. З чого випливає, що події гри відбувається саме в цей час.
У міру розповіді історії, я буду вибудовувати події на спільному таймлайні.

Історія серії Five nights at Freddy's. Частина 1. Five nights at Freddy's

Також виходячи з розмов Фон-гаю, аніматронікам як мінімум 20 років: «… Якби я був змушений співати одні й ті ж тупі пісні протягом 20 років». Значить, ресторан відкрився приблизно в 1973 році. Це теж відзначимо на таймлайні.

Історія серії Five nights at Freddy's. Частина 1. Five nights at Freddy's

Отже, Фон гай згадує Укус, який стався 1987 року. Хто ж був винуватцем укусу?

  Смак “87”

Історія серії Five nights at Freddy's. Частина 1. Five nights at Freddy's

Отже, 1987 рік. Піцерію відвідувало багато людей. Аніматроніки могли пересуватися вдень. Але одного фатального дня один з роботів-тварин напав на людину і відкусив йому лобову частку мозку. З розмови телефонного хлопця зрозуміло, що людина вижила. Але інцидент дуже вплинув на репутацію піцерії. Саме через цю подію аніматронікам тепер заборонено ходити вдень. Фанати гри будували багато версій того, хто був винуватцем укусу.

Першим і очевидним претендентом стає Фоксі. По-перше, у нього найгостріші зуби серед оригінальних аніматроніків. По-друге, під час бігу до офісу через коридор можна помітити, як у лисиця-робота ходить ходуном щелепа, що може свідчити про те, що вона була пошкоджена. Ну, і по-третє, на табличці перед бухтою написано «Пробачте! — Вийшов з ладу», що ще раз доводить, що лисиця було якось пошкоджено.

ГОЛОВА ФОКСИ
Історія серії Five nights at Freddy's. Частина 1. Five nights at Freddy's

Наступним, кого підозрювали фанати, був Фредді Фазбер. По-перше, його потужна на вигляд щелепа цілком могла прокусити голову людині. По-друге, у кімнаті 4В важить листок із правилами піцерії. Шостий пункт правил свідчить: «Не чіпайте Фредді», але інші аніматроніки не згадуються. І, по-третє, на особі Фредді, як зазначалося раніше, є відбиток долоні. Можливо, це відбиток якраз жертви укусу.

ПРАВИЛА БЕЗПЕКИ
Історія серії Five nights at Freddy's. Частина 1. Five nights at Freddy's

1. Не бігайте
2. Не кричіть
3. Не вищіть
4. Не гадайте на підлогу
5. Не відходьте від мами
6. Не чіпайте Фредді
7. Не б’йтеся
8. Ідіть до настання темряви

І третім кандидатом є Золота Фредді. У нього на морді такий же відбиток долоні, що й у звичайного Фредді. Він, як і Фоксі, перебуває у несправному стані. Але найцікавіше — це налаштування на сьому ночі. Якщо в меню “Своєї ночі” виставити рівень AI аніматроніків у порядку 1/9/8/7, то при спробі запуску ночі вилетить скример Золотого Фредді. Ця цікава деталь стане важливою у наступних частинах гри.

НАЛАШТУВАННЯ СВОЄЇ НОЧІ НА 1/9/8/7
Історія серії Five nights at Freddy's. Частина 1. Five nights at Freddy's

Ну, а поки що офіційним винуватцем укусу був обраний Фоксі.

  Зниклі діти
  Якщо гравець дійсно хоче дізнатися історію, яка стоїть за грою, слід звернути увагу на камеру 2А. Замість звичних «Правил безпеки», там можуть з’являтися вирізки з газет. Усього таких вирізок чотири. Давайте розглянемо кожну.

ВИРІЗКИ З ГАЗЕТ НА КАМЕРІ 2А
Історія серії Five nights at Freddy's. Частина 1. Five nights at Freddy's
У МІСЦЕВІЙ ПІЦЕРІЇ ПРОПАДАЮТЬ ДІТИ – ТІЛА НЕ ЗНАЙДЕНІ

  За відомостями двох зниклих у місті дітей заманили в підсобне приміщення Freddy Fazbear’s Pizza. Це сталося увечері 26 червня за кілька годин до закінчення робочого дня. Зображення з камер спостереження допомогли пізнати підозрюваного, і наступного ранку його затримали, проте самих дітей знайти не вдалося. Нині вони вважають загиблими.
Поліція вважає, що підозрюваний убрався в костюм звіра-талісмана, щоб завоювати довіру дітей.

НАРАЗІ ЗАЯВЛЕНО ПРО П’ЯТЬОХ ЗНИКЛИХ ДІТЕЙ. ПІДОЗРЮВАНОГО ЗАТРИМАНО

  В настоящий момент пятеро детей фигурируют в деле об исчезновении в Freddy Fazbear’s Pizza; их заманил в служебное помещение человек, одетый в костюм зверя-талисмана.
Подозреваемому было предъявлено обвинение, но тела так и не нашли. После инцидента Freddy Fazbear’s Pizza безуспешно пыталась вернуть доверие семей и убедить их вернуться в пиццерию. «Это настоящая трагедия».

МІСЦЕВІЙ ПІЦЕРІЇ ЗАГРОЖУЄ ЗАКРИТТЯ ЧЕРЕЗ АНТИСАНІТОРІЮ

  Департамент здравоохранения вновь угрожает закрытием местной Freddy Fazbear’s Pizza из-за сообщений об ужасном запахе, исходящем из всенародно любимых костюмов зверей-талисманов.
В полицию поступили обращения родителей, которые заметили, что вокруг глаз и ртов костюмов появились следы крови и слизи. Один из родителей сравнил костюмы с ожившими тушами.

МІСЦЕВА ПІЦЕРІЯ ЗАКРИЄТЬСЯ ДО КІНЦЯ ЦЬОГО РОКУ

  Після довгої боротьби за виживання та спроб залишитися в бізнесі після трагедії, що трапилася там багато років тому, Freddy Fazbear’s Pizza оголосила, що закриється до кінця цього року.
Покупця для сумнозвісної компанії шукали довго, але, схоже, інші компанії не бажають мати з нею нічого спільного.
«Ці персонажі житимуть. У серцях дітей ці персонажі житимуть завжди», – заявив генеральний директор.

Що ж ми маємо? Кілька років тому між укусом 87 та нічною зміною Майка Шмідта відбувається п’ять викрадень дітей.

Історія серії Five nights at Freddy's. Частина 1. Five nights at Freddy's

Хтось у костюмі одного з аніматроників втерся в довіру до п’ятьох дітей, заманив їх у службове приміщення. Швидше за все, він використав костюм Золотого Фредді, тому що в останньому немає ендоскелета. Імовірно, злочинець їх убив. Підозрюваного заарештували, а тіла дітей так і не знайшли.

Незабаром відвідувачі стали скаржитися на сморід і кров на корпусах роботів-тварин. Це опосередковано вказує на те, що тіла дітей убивця засунув у тіла Фредді та його друзів. Тут ми згадуємо слова Фон гаю: «…Е-е, єдина частина тебе, яка, швидше за все, побачить знову денне світло, буде твоїми очними яблуками та зубами, що вискочать із лицьової частини маски, хех».

З упевненістю можна стверджувати, що в аніматроників вселилися душі зниклих дітей, і вони прагнуть помсти.
Посилання на душі вбитих дітей ми можемо побачити у східному коридорі. Там замість плакатів з маскотами піцерії з’являться зображення дітей, що плачуть.

ДІТИ, ЩО ПЛАЧУТЬ НА СТІНАХ
Історія серії Five nights at Freddy's. Частина 1. Five nights at Freddy's

Також із газет відомо, що до кінця року піцерію збираються закрити. А це означає, що зміна Майка (з 8 по 12 листопада) відбувається за кілька місяців до закриття ресторану.

  ЦЕ Я
  Залишається лише одне питання: хто вбивця? На це гра як прямих, і непрямих відповідей не дає. Але дещо фанати таки змогли дізнатися.

Протягом усієї гри головний герой ловить галюцинації. Будь це обличчя Фредді та Бонні з людськими очима, або фраза «Це я».

ФРЕДДІ З ЛЮДСЬКИМИ ОЧИМА
Історія серії Five nights at Freddy's. Частина 1. Five nights at Freddy's

Також цю фразу можна побачити на стінах східного коридору замість плакатів із персонажами.

НАПИС «ЦЕ Я» НА СТІНАХ СХІДНОГО КОРИДОРУ
Історія серії Five nights at Freddy's. Частина 1. Five nights at Freddy's

І на табличці перед Піратською бухтою замість звичного напису красуватиметься фраза «Це я».

«ЦЕ Я» НА ТАБЛИЧЦІ ПЕРЕД ПІРАТСЬКОЮ БУХТОЮ
Історія серії Five nights at Freddy's. Частина 1. Five nights at Freddy's

Чому ж Майк Шмідт бачить галюцинації саме із цією фразою? Як вона пов’язана із ним? Є кілька теорій, що пов’язує цю фразу із головним героєм.

Перша — душі дітей просто глузують з Майка.

Друга – Майк якось пов’язаний з дітьми. Можливо він батько одного з дітей або просто близький родич, який найнявся працювати в піцерію, щоб дізнатися правду про зниклих дітей. А самі душі загиблих всіляко натякають Майку про це.

Ну і третя, найімовірніша — Майк і є тим самим убивцем дітей. Так, поліція зловила підозрюваного. Але раптом він став лише жертвою обставин та справжній викрадач ще на волі? Через це Майку і мерехтить ця фраза. У його підсвідомості б’ється почуття провини, кричачи, що це він! Він убивця!

Це і пояснює, чому аніматроніки так прагнуть вбити головного героя. Пояснення Фон гая про ендоскелет зовсім не в’яжеться в події гри. Адже Бонні періодично заходить до Приміщення поруч зі сценою і бачить позбавлений костюма ендоскелет. Але не намагається запхати його в костюм.

БОННІ У ПРИМІЩЕННІ ПОРЯД ЗІ СЦЕНОЮ
Історія серії Five nights at Freddy's. Частина 1. Five nights at Freddy's

Душі загиблих дітей прагнуть лише помсти. І лише помстившись своєму вбивці, вони зможуть знайти вічний спокій…
Ось такий вийшов прихований сюжет першої частини гри. Але це далеко не всі секретні моменти. Гравець у міру проходження може побачити рідкісні кадри. Давайте подивимося на них.

          Секрети та паски

Історія серії Five nights at Freddy's. Частина 1. Five nights at Freddy's

Аніматори на сцені дивляться в камеру. Мабуть, вони знають, що охоронець спостерігає їх.

Історія серії Five nights at Freddy's. Частина 1. Five nights at Freddy's

Голови та Ендоскелет у кімнаті з запчастинами дивляться у камеру. Ще один доказ того, що в піцерії живуть примари.

Історія серії Five nights at Freddy's. Частина 1. Five nights at Freddy's

Бонні у приміщенні поруч зі сценою стоїть у щільну камеру. Жахливе видовище.

Історія серії Five nights at Freddy's. Частина 1. Five nights at Freddy's

Фредді відриває обличчя на камері 2В. Мабуть, примари таким чином натякають, що всередині аніматроніків є душі дітей.
Історія серії Five nights at Freddy's. Частина 1. Five nights at Freddy's

  Звичайно, однією з головних складових у хорор іграх є звук. Саме жахлива мелодія та звуки можуть створити гнітючу атмосферу. Гра не багата на набор звуків, але все, що є – працює на ура.
Оскільки Скотт Коутон розробляв гру один, він і писав всю музику і звуки до гри. Вже зі стартової мелодії в меню гри тікають мурашки.

МУЗИКА З МЕНЮ ГРИ

У самій же грі якоїсь мелодії немає. Лише вентилятор в офісі заглушатиме мертву тишу. Заважатиме також чути звуки, які допоможуть зрозуміти гравцю, наскільки аніматроніки поруч.

ВЕНТИЛЯТОР :)))
Історія серії Five nights at Freddy's. Частина 1. Five nights at Freddy's

У особливо уважних є шанс почути звук дитячої карусельки та співи Фоксі.
Перешкоди при перемиканні камери, галюцинації, сміх аніматроніків також доповнюють моторошну атмосферу піцерії.
Звук важливий для скримерів. Важливо, щоб він був несподіваним та гучним. Скотту вдалося досягти цього. Мільйони гравців, що запустили FNaF вперше, зазнали справжнього жаху. Скример аніматроніків – це спотворений дитячий крик, що якраз підтверджує теорію про одержимі аніматроніки.
Єдиним же персонажем, що говорить, є Фон гай. Голос цій людині подарував сам творець гри. Завдяки грі Скотта створюється враження невпевненої людини, яка намагається не сказати зайвої.

          Версії ігри

Отримавши величезний успіх та хороші відгуки серед геймерів, гра була портована на інші пристрої. Скотт випустив версію для системи Андроїд 25 серпня 2014, а 11 вересня – на систему IOS, потім і на Windows phone в кінці того ж року.

Примітно, що мобільна версія гри певний час трохи відрізнялася від оригіналу на ПК. Кожна година триває близько 45 секунд, а ніч – 4 хвилини та 30 секунд. Щоб компенсувати це, електрика витрачається швидше, а аніматроніки поводяться агресивніше. Галюцинації під час гри відсутні (це не відноситься до Великодня); відсутня безліч звуків, які й робили атмосферу у грі страшної. Шанс появи Золотого Фредді у мобільній версії нижче. Скримери аніматроніків були змінені з метою зменшення їх розмірів.

Найпомітніша відмінність – це наявність магазину. Там є речі, які можна купити за реальні гроші. Наприклад, три плюшеві іграшки Фредді, Бонні та Чикі вартістю 0,99 доларів кожна. Після покупки іграшки з’являються на столі в Офісі та відіграють роль прикраси.

МАГАЗИН У МОБІЛЬНІЙ ВЕРСІЇ FNAF
Історія серії Five nights at Freddy's. Частина 1. Five nights at Freddy's

Крім плюшевих іграшок доступний Набір виживання (вони ж чити), який можна придбати за $4,99. Цей набір містить функції необмеженої енергії (енергія не вичерпується), швидкої ночі (ніч триває менше часу) і радара (показує розташування аніматроніків, крім розташування Золотого Фредді).

ВИКОРИСТАННЯ «НАБОРУ ВИЖИВАННЯ» У ГРІ
Історія серії Five nights at Freddy's. Частина 1. Five nights at Freddy's

З 2019 гра стала з’являтися на сучасних консолях. Спочатку у листопаді у FnaF можна було грати вже на Nintendo Switch та Xbox One. Потім у 2020 на Playstation 4 та 5, а також на Xbox Series X/S. На відміну від мобільних версій, на консолях гра не зазнала змін.

Також згодом гра змінилася і на ПК. Після оновлення 1.121, якщо на пристрої стояла дата 31 жовтня, офіс прикрашався атрибутами Хеллоуїна. Це оновлення буде включено і до наступних частин ігор.

ХЕЛЛОУЇНСЬКІ ПРИКРАСИ ОФІСУ
Історія серії Five nights at Freddy's. Частина 1. Five nights at Freddy's

У версії 1.13 було додано нагороду у вигляді третьої зірки. Справа в тому, що в міру проходження гравець міг отримувати зірки на головному меню. Спочатку зір було дві. Першу отримували за проходження основних п’яти ночей, а другу за проходження шостої. Третю ж Скотт додав за проходження у «Своєї ночі» так званого режиму 20/20/20/20.

ВСІ ЗІРКИ ЗА ПРОХОДЖЕННЯ
Історія серії Five nights at Freddy's. Частина 1. Five nights at Freddy's

Після останнього оновлення максимальна роздільна здатність збільшилася з 720р до 4К.

До речі, цікавий факт. У ранніх версіях гри текстурах можна знайти файли «man» і «lives». Раніше це був лічильник життів, які були не безмежні. Усього було 3 життя, і якщо на гравця нападали аніматроніки 3 рази, то вся гра закінчувалася, і всі ночі потрібно було проходити із самого початку. Cкотт видалив це, оскільки гру було неможливо пройти.

          Реакція суспільства на гру

І ось зараз, мабуть, варто сказати про те, як FnaF вплинув на гравців і який резонанс справив в ігровій індустрії.

До 2017 року гра була розпродана тиражем у 20 мільйонів копій, 60% з яких куплено у Steam, 20% у Google Play та 20% у App Store.

Five Nights at Freddy’s здобула досить високі оцінки критиків. Погіршується все тим, що гравець може бути знайомий з такими ресторанами Chuck E. Cheese’s і це “дуже страшний досвід – намагатися врятувати себе від скрімера, який закінчує гру”.

Гра в цілому хвалили за атмосферу, що підкреслює страх і невідомість загрози, що наближається, а не прийшла, як в інших хорор іграх. Однак ігровий процес FnaF піддається критиці через повторення одних і тих самих дій протягом усієї гри: бути обережним з кількістю енергії, вчасно закривати двері і більше нічого, крім хорошої атмосфери, ви не знайдете.

Райан Бейтс з Game Revotion дав грі 4.5 бала з 5. Він похвалив гру за її мінімалістичну презентацію, за внесок у хорор гри, поряд з тим, що «нервові імпульси» повторюваного геймплею гри, майже досягнувши рівня OCD-типу, додають грі більше. обстановку.

Гра здобула визнання і серед фанатів. Зразу ж стали з’являтися фан-арти, анімації. Летсплеї ютуберів також підігрівали інтерес гравців. Більший внесок зробив ютубер Markiplier, який перший і пройшов режим 20/20/20/20, показавши Скотту, що цей режим можна пройти.

Найнезвичайнішим явищем стали пісні на основі сюжету гри. Однією з таких стала композиція гурту The living Tombstone Five nights at Freddy’s, в якій згадувалася історія про душі дітей. Саме після цієї пісні люди стали цікавити прихованою історією гри. З часів ця пісня стала неофіційним саундтреком гри.

  Підсумок
  На такій нотці варто закінчити історію першої частини гри. Five nights at Freddy’s показала, що навіть із простим геймплеєм можна завоювати серця фанатів завдяки грамотно побудованій історії та, звичайно ж, моторошними роботами. Навіть згодом, повертаючись у Freddy Fazbear’s Pizza, поринаєш у цю таємничу атмосферу.

Залишити відповідь

Вашу адресу електронної пошти не буде опубліковано. Обов'язкові поля позначені

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

*

Втратив Пароль

Зареєструйтеся